Gezonde spanning, de term zegt het al. Je hebt altijd een beetje spanning nodig om goed te kunnen functioneren in het dagelijks leven. Zorg daarbij voor voldoende rust en je bent redelijk in balans. Maar als je teveel spanning hebt, krijg je klachten die gezamenlijk stress worden genoemd.

Stress

Bij stress maakt je lichaam zich klaar om te vechten of te vluchten, het reageert op ‘gevaar’. Je lichaam maakt het hormoon adrenaline aan waardoor het op diverse manieren in actie komt. Op die manier kun je optimaal reageren op het ‘gevaar’. Als het gevaar na een paar minuten nog niet geweken is, maakt je lichaam ook nog cortisol aan, een ander stresshormoon dat je ‘paraat’ houdt. De effecten zijn normaal gesproken van korte duur, waarna je lichaam even de tijd nodig heeft om zich te herstellen. Als de stress te lang aanhoudt, kun je overspannen raken of een burnout krijgen. Je bijnieren raken uitgeput en maken onvoldoende hormonen aan. Dat kan leiden tot een minder effectieve reactie op lichamelijke stress (zoals hoge koorts of ziek zijn), waardoor je langzamer herstelt van een relatief onschuldige ziekteperiode.

Training

Eén van de manieren om stress te verminderen en het te voorkomen is door te bewegen. Training heeft namelijk een positief effect op je hormoonhuishouding, zowel op de korte als de lange termijn. Met de juiste training activeer je het groeihormoon, testosteron en schildklierhormoon. Deze hormonen hebben een anabool (opbouwend) effect op afvallen, verminderen van stress en voorkomen van diverse aandoeningen, zowel fysiek als mentaal.

Ik help jou je persoonlijke doel te realiseren.

Kosten per personal sessie zijn €60,- exclusief BTW

(Daarnaast kan je  ook kiezen uit pakketten van 10, 20 of 40 sessie’s)